Wednesday, November 17, 2010

~menu aidiladha~

~nasi dagang~


~ketupat sotong~

tahun ni menu aidiladha agak berbeza
sajian kami adalah nasi dagang dan ketupat sotong
haihhh alala pantai timur la pulak
opps saya tidak beraya di terengganu, kelantan, mahupun pahang tapi saya beraya di pantai barat my sweet hometown IPOH Perak okeihhh
untung saya ada mak yang berasal dari terengganu dapat jugak merasa semua nih hihihihi

sotong tu saya yang buat tapi tolong isi pulut jer
nasi dagang tu saya tolong nengok jer dah siap belasahlah

pada mereka yang tidak tahu apakah nasi dagang ini:
nasi dagang adalah nasi beras biasa bercampur dengan pulut
dikukus sebanyak 2 kali
kali pertama digaul dengan air dan dimasukkan halba, halia dan bawang merah
kali kedua digaul dengan santan dan masukkan sekali benda alah yang tadi tu
dah siap boleh la makan dengan kuah kari ikan. mak saya guna ikan kayu itu yang sedap yummmm

ketupat sotong tu pulak diisi dengan pulut dan direbus bersama santan bersama halba, halia dan bawang
samakan resipi ngan nasi dagang[save cost ma]

yang pasti hari ni perot penuh ngan santan dan pulot. esok get ready berebut MR TANdas
hari makanmakan dah setel kenyang perut mata nak tido jer layu aje hahahahha

menu korang ape agaknye yer?????


p/s: tidak bergambar pada aidiladha alasannya tak cukup korum semua tak balik alasannya cuti sehari. jadi tiada gambar merepek untuk aidiladha. penat makanmakan je hari ni

*****ohh esok kene kerja aduhhhhhhhhhhh

No comments:

Post a Comment

LOVELY LOVER